Duyuru

Hoş Geldin ARMY

Bildirim
Ekip alımları devam etmektedir.

- [22.07.13] - CUVISM Dergisi BANGTAN Röportajı ~1. Bölüm~

Tüm Bölümler
"What is Your Dream/Hayalin nedir?" diye soran idoller, BANGTAN. Halkla iletişim kurmak için, şarkı sözü yazımında ve şarkıların bestesinde bizzat yer aldılar, bu sebeple onların müziği benzersiz. "Erkek izci" imajlarıyla çatıştığı için mi müzikleri daha dikkat çekici, bu ciddi bir konu? Çıkış yapalı bir ayı sadece biraz geçti; ama isimlerinin anlamıyla <Hayatın kurşunlarını engellemek> halk onları çok sevdi. Hadi Hip Hop'u merkez kabul edip, birçok farklı müzik tarzını denemek isteyen idollerin hikayelerini dinleyelim.

Müziklerinde kendinizi bulabileceğiniz grup, BANGTAN.

-Merhaba. Lütfen kendinizi tanıtın.

Rap Monster: Merhaba, ben Rap Monster. 20 yaşındayım. Liderim ve grupta rap yapıyorum.

V: Merhaba, ben V. 19 yaşındayım ve grupta dansçı ve vokalim.

SUGA: Merhaba, ben SUGA. 21 yaşındayım ve grupta rap yapıyorum.

J-HOPE: Merhaba, ben J-Hope. 20 yaşındayım ve grupta dans ediyorum, rap yapıyorum ve şarkı söylüyorum.

Jungkook: Merhaba, ben Jungkook. Grupta dans ediyorum, rap yapıyorum ve şarkı söylüyorum.

Jin: Merhaba, ben Jin. 22 yaşındayım ve vokalim.



-Duydum ki grup adınızın anlamı "Hayatın kurşunlarını engellemek"miş. Bu çok benzersiz. İsminizin anlamıyla ilgili her biriniz ne düşünüyorsunuz?

V: İlk defa iki yıl önce "BANGTAN" adını duydum ve çok bu gerçekten çok garipti. "Bu ne?" diye düşündüm ve "Büyük ihtimalle geçicidir. Çıkış yaptıktan sonra değiştireceğiz, değil mi?" diye düşündüm. Ama bu adı duydukça bize uyduğunu düşünmeye başladım.

Rap Monster: Birçok öneri vardı. Ama bu en iyisiydi.



-Önerilen diğer isimler neydi?

SUGA: Big Kids ve Young Nation. Şimdi bize en çok BANGTAN'ın uyduğunu düşünüyorum ve en çok bu ismi seviyorum.



-Peki isimleriniz (sahne adlarınız) ne anlama geliyor?

V: En son benim sahne adım belirlendi. Six, Lex, V... Bu üç isim önerildi ama üyeler ve yapımcımız bana en çok V'nin uyduğunu söyledi. Ben de Victory (Zafer) ifade etmesi için V'yi seçtim.

Rap Monster: 2011'de bir şarkı yazdım ve şarkının sonunda, "Rap Monster" diye bağırdığım bir kısım vardı. O kısmın akılda kalıcı olup olmadığını bilmiyorum; ama şirket çalışanları bana böyle seslenmeye başladı ve sonunda bu benim adım oldu.

Jimin: Ben gerçek adımı kullanıyorum (gülüyor). Ben de sahne adı kullanacaktım. Baby J ve Kid gibi birkaç isim önerisi vardı. Ama en iyisinin Jimin olduğuna karar verdim ve kendi adımı kullandım.

SUGA: Cildim soluk (beyaz tenli) olduğu için, gülümsediğim zaman şirin oluyorum; çünkü ben tatlıyım (gülüyor). Tatlı bir şekilde anılmak için bu adı seçtim.

J-HOPE: Altında en derin anlam yatan isim, benim ismim (gülüyor). Pandora Kutusu'nda her şey terk ettikten sonra tek kalan umuttur (hope) değil mi? Grubun umut dolu varlığı olmak için adıma "Hope/umut" koydum. J ise soyadımın (Jung) ilk harfi. İşte böyle J-HOPE oldum.

Jungkook: Busanlı olduğum için Seagull (martı) ismi önerildi. Ama sonra benim için en iyisinin Jungkook olduğunu söylediler, böylece gerçek adımı kullandım.

Jin: Yapımcımız tek karakterli (Korece'de tek karakter Türkçe'de tek heceye denk geliyor) isimlerin çarpıcı olduğunu söyledi. Ben de adımdaki son karakteri, Jin'i, kullanmaya karar verdim.



-Her bir üyenin Bangtan'a katılması için attığı adımları merak ediyorum. En büyük hyung Jin'in oyunculuk eğitimi aldığını duydum. Seçmeler sonucu seçilerek BANGTAN üyesi oldun, sanatçı olman için fikrini değişten ne oldu?

Jin: Öncelikle, farklı şeyler denemeyi severim. Çok küçük yaşta idol olabilirsiniz. Ayrıca idol olunca aynı anda oyunculuk kariyeriniz de olabilir. Bu sebeple sanatçı olmayı seçtim.



-Oyunculuk eğitimi alan bir öğrenci olarak, (idol olmak için) çalışmak zor değil miydi?

Jin: Başlarda zordu fakat bana çok iyi davranan ve yardım eden birçok çocuk vardı. Bana çok yardım ettiler ve "Bu şarkıyı dinlemeye çalış.", "Böyle yapmaya çalış." gibi şeyler söylediler ve böylece (idol olma) eğitimi kolaylaştı.

SUGA: O, (idol olma eğitimine başlamadan önce) Hip Hop'a yeterince ilgisi olan bir hyung, bu sebeple çok da zor olmadı.



-Lider Rap Monster'ın Rung Randa sahne adıyla underground olarak tanındığını duydum. Ayrıca, DaeNamHyup grubunun bir parçasıymışsınız ve Block B üyesi Zico ile beraber mixtape yapmışsınız.

Rap Monster: 2008'de kısa bir süre, Zico hyung ile başka bir grubun üyesiydim (DaeNamHyup değil). O zamanlar hip hop'un yükselen yıldızları gibiydik. Birbirimizle iyi anlaşıyorduk ve benim önerim ile, beraber bir şarkı yaptık. O şarkı halk tarafından unutulunca ben de o şarkıyı yavaş yavaş unuttum, şimdi tekrar konusunun açılmasına şaşırdım. Bu şarkı hayranların çok konuştukları bir konu olmalı bu beni çok şaşırttı. Bence bu çok havalıydı (gülüyor). Çünkü bu, birilerinin o şarkıyı sakladığını gösteriyor.

- Derslerinin de iyi olduğunu duydum.

Rap Monster: Rap yapmak, ders çalışırken biriktirdiğim stresimi atmam için bir kaçıştı. Eskiden çok çalışırdım. Açıkçası, bu No More Dream'in -Ben ders çalışırken- şarkı sözü ile ilişkili. Hiç hayalim yoktu. Çok ders çalıştığım için (gidebileceğim) mümkün bir yol vardı. Özellikle yapmak istediğim bir şey yoktu. Yani BANGTAN promosyonlarını yaparken, geçmişteki kendime bir mesaj gönderiyorum.


Eng Trans: Christie@bts_trans
TR Trans: BTSTurkey

Yorumlar