Duyuru

Hoş Geldin ARMY

Bildirim
Ekip alımları devam etmektedir.

- [TEMMUZ/2014] JUNON Dergisi BANGTAN Röportajı

Tüm Bölümler

• RAP MONSTER •

SORU: Nasıl bir kişiliğin olduğunu düşünüyorsun?
RM: Kendimden emin görünüyor olsam da kafamın karıştığı (kaybolmuş hissettiğim) zamanlar da oluyor. 

SORU: Koleksiyonun var mı?
RM: Supreme'in kıyafetlerini çok beğeniyorum. Bir sürü Supreme marka giysim var. Ama Kore’de Supreme mağazası yok; o yüzden internet üzerinden diğer ülkelerden satın alıyorum. 

SORU: ‘Diğerlerine karşı kaybetmem’ dediğin şey ne? 
RM: Sesim ve rapim kimseye karşı kaybetmez! Nazik kişiliğim de öyle (güler).

SORU: ‘Rap Monster’ isminin kaynağı nedir?
RM: Predebut zamanlarında şarkı yazarken hep ‘Rap Monster’ ismini kullanıyordum. Nasıl oldu bilmiyorum; ama bir anda benim takma adım haline geldi, ben de çıkış yaparken bu ismi kullandım. 

SORU: Bir sanatçı olmak istediğini ne zaman fark ettin?
RM: Ortaokuldayken hep Eminem’in şarkılarını dinlerdim. Düşüncelerimi müzik aracılığıyla ifade etmek istedim. Rap yapmayı istememin sebebi melodiye bağlı kalmadan özgürce düşüncelerimi ifade etmeyi istememdi.

SORU: Lider olmanın zor yanları neler?
RM: Çalışırken beklenmedik durumlar olabiliyor ve bu tip durumlarda üyelere öncülük edebilmek için, sakin kalmalıyım. Daima bu tip stresler oluyor.


• SUGA •

SORU: Dünyadaki en korkunç şey nedir?
SUGA: Babam. Her ne kadar babacan olsa da, sinirlendiğinde çok korkutucu birine dönüşebiliyor! Sanatçı olmak istediğimi ilk söylediğimde karşı çıkmıştı; ama artık beni destekliyor. 

SORU: Boş günlerini nasıl geçirirsin?
SUGA: Tüm gün uyuyarak (güler). Doğrusu çok sosyal değilim; bu yüzden fazla arkadaşım yok. Üyeler benim en yakın arkadaşlarım. 

SORU: Hayalindeki randevu nasıl?
SUGA: Sinemaya ya da kafeye gitmek. Ya da yemeği evde yemek—sadece günü acele etmeden geçirmek.

SORU: Sanatçı olmak istediğini ne zaman fark ettin?
SUGA: Beşinci sınıftayken Koreli Reggae* sanatçılarını izlemiştim—gerçekten hayran kalmıştım. Daha sonra şarkı besteleri yapmaya başladım. (Ç/N: Reggae; ska, Hiphop, jazz, blues gibi birçok zengin melodilere sahip Jamaika kökenli müzik türü.)

SORU: Daima yanında taşıdığın bir şey var mı?
SUGA: İlham geldiğinde şarkı yazabilmek için daima bir laptop ve küçük bir klavye taşırım. Aslında üyelerle çekindiğimiz resimleri bloğumuza yükleyebilmek için bir tane de kamera taşımalıyım. 

SORU: İlk hangi üyeyle tanıştın?
SUGA: İlk Rap Monster ile tanıştım. Şarkı yazdığını ve onları internette yayınladığını biliyordum.


• JIN •

SORU: Nasıl bir kişiliğin olduğunu düşünüyorsun?
JIN: Rahat bir tipim ama gruptaki en büyük üye ben olduğumdan bu rahatlığım ön plana çıkmıyor (fark edilmiyor). (Güler) 

SORU: En sevdiğin yiyecek nedir?
JIN: Dubokki’yi gerçekten çok seviyorum! Yapışkan pirinç ile yapılan Kore atıştırması ve gerçekten çok güzel.  

SORU: Koleksiyonun var mı?
JIN: Super Mario figürleri. Eski odamda 60 tane falan vardı.

SORU: Boş günlerini nasıl geçiriyorsun?
JIN: Film izleyerek. ‘Wolf Children’ ve ‘Summer Wars’ izlemeyi gerçekten çok sevdiğim Japon animelerinden. 

SORU: İdeal randevun nasıl?
JIN: Randevuya çıkmış çiftleri görünce onları çok kıskanıyorum. Ben de el ele tutuşarak sokaklarda yürümek istiyorum!

SORU: ‘Diğerlerine karşı kaybetmem’ dediğin şey ne? 
JIN: Bizim birbirimizle olan ilişkimiz çok iyi. Sohbet etmek için bir araya geldiğimizde, beş saat kadar konuşabiliyoruz. Ama herkes çok yaramaz. Rahat bir üye olsam da, konuşmaya atlayamıyorum (güler). 


• J-HOPE •

SORU: Nasıl bir kişiliğin olduğunu düşünüyorsun?
JH: Neşeli ve daima gülümseyen. Bangtan’ın neşelendiricisi!

SORU: Boş günlerini nasıl geçiriyorsun?
JH: Etrafta dolaşarak ve bir şeyler yiyerek. Özellikle de ramen, Japonya’dayken gerçekten iyi bir ramen tatmak istiyorum!

SORU: Hayalindeki randevu nasıl?
JH: El ele tutuşmak ve Shinsadong, Garosu-gil’de gezmek.

SORU: Bir sanatçı olmak istediğini ne zaman fark ettin?
JH: Dans etmeyi hep sevmişimdir. Altı yıl önce Big Bang’in dansını gördüm ve onlar gibi olmak, harika dans etmek istedim. 

SORU: BTS’in cazibesi nedir?
JH: Güç dolu rapi ve performansları!

SORU: Son zamanlarda Japonya’ya dair hatırladığın bir şeyler var mı?
JH: “Satış vergisi %8’dir.” (güler). Yavaş yavaş Japonca konuşabiliyor olsam da, telaffuz hala zor. Bunun için gerçekten çok çalışıyorum.

SORU: Bugünden itibaren ne için mücadele etmek istiyorsun?
CEVAP: Eğlence programlarında yer almayı hayal ediyorum. Çoğunlukla Japon eğlence programlarını izliyorum.

SORU: İş dışında üyelerle beraber neler yapıyorsunuz?
JH: Evdeyken beraber yemek yapıyoruz. En iyi aşçımız Jin hyung. Yemek yapmaktan sorumlu olmadığım zamanlarda bulaşıkları yıkıyorum (güler).


• JIMIN •

SORU: Sevdiğin bir yemek var mı?
JM: Takoyaki! Geçen yıl bir performans için Japonya’dayken, Harujuku’da bir defa yemiştik ve gerçekten de çok lezzetliydi. Bu kez Japonya’dayken Sushi yemek istiyorum. 

SORU: Dünyadaki en korkunç şey nedir?
JM: Yükseklikten çok korkuyorum bu yüzden kesinlikle bungee jumping* denemek istemiyorum. (Ç/N: Bungee Jumping; Çok yüksek yerlerden, vücudunuza bağlanmış esnek bir lastikle atladığınız spor.)

SORU: Hayalindeki randevu nasıl?
JM: Kalabalık eğlence parklarından birinde dolaşmak. 

SORU: ‘Diğerlerine karşı kaybetmem’ dediğin şey nedir?
JM: Doğrusu V’yi evcilleştirebilen tek üye benim (güler). Çoğunlukla kavga ediyor olmamıza rağmen aslında çok iyi bir ilişkimiz var. 

SORU: Lütfen hayranlarına daha önce duyulmamış bir Jimin sırrını söyle. 
JM: Eğer yakından bakarsanız, sağ gözüm birazcık şişkin. Küçükken tuvalete çarptım ve sekiz dikiş atmak zorunda kaldılar. (Ç/N: Evet bir insan bunu nasıl başarır ben de bilemiyorum arkadaşlar çaktırmayın.)

SORU: Bir sanatçı olmak istediğini ne zaman fark ettin?
JM: Daima dans etmeyi istiyordum; ama ortaokul 2. sınıftayken Rain sunbae-nim’in dansını gördüğümde bir sanatçı olmak istedim. 

SORU: Son zamanlarda takıntılı olduğun bir şey var mı?
JM: Ağırlık kaldırmak! Genelde benimle beraber Jungkook ve Jin hyung da ağırlık kaldırıyor. 


• V •

SORU: Nasıl bir kişiliğin olduğunu düşünüyorsun?
V: Her ne kadar tüm üyeler garip biri olduğumu düşünse de ben nazik biriyim!

SORU: Dünyadaki en korkutucu şey nedir?
V: Bangtan'ın yöneticisi (PD). Bize hep bağırıyor…

SORU: Boş günlerini nasıl geçiriyorsun?
V: Arkadaşlarımla gezerek, bir şeyler satın alarak ve uyuyarak. Bu arada, uyurken sadece iç çamaşırlarımı giyiyorum (güler). Yalnızca iç çamaşırlarla uyumak gerçekten çok rahat oluyor. 

SORU: Hayalindeki randevu nasıl?
V: Japonya- Harujuku’ya, Disney’e ve Universal Studios’a gitmek!

SORU: ‘Diğerlerine karşı kaybetmem’ dediğin şey nedir?
V: Şarkı söyleme ve güldürme yeteneklerim! Konuşmayı gerçekten çok seviyorum bu yüzden bir eğlence programında yer almak istiyorum. Rap Monster hyungunki kadar iyi olmasa da, diğer üyelere göre benim Japoncam daha iyi.

SORU: Japonya’ya dair neleri seviyorsun?
V: Moda anlayışı. Japonlar çok şık giyiniyor. Bu tip moda anlayışını denemek isterim. 

SORU: Son zamanlarda seni V pozu yapmak isteyecek kadar mutlu eden bir şey var mı? 
V: Geçen yıl performans sergilediğimizde insanlardan gelen destek harikaydı. 


• JUNGKOOK •

SORU: Dünyadaki en korkunç şey nedir?
JK: Mikrodalga. Her an patlayabilir diye çok korkuyorum.

SORU: Boş günlerini nasıl geçiriyorsun?
JK: Oyun oynayarak ve dans pratikleri yaparak. Liseye yeni başladım bu yüzden okula da gitmeliyim.

SORU: Bir sanatçı olmak istediğini ne zaman fark ettin?
JK: Big Bang’ten G-Dragon sunbae-nim’i çok seviyordum. Birkaç gün önce Kore’de bir müzik yayınındaydık, birbirimizi selamladık. Çok heyecanlıydım kalbim çok hızlı atıyordu (güler). 

SORU: Bangtan’ın cazibesi nedir?
JK: Bizim görünüşümüz diğer gruplardan daha yakışıklı, değil mi? (güler.)

SORU: Her gün yapman gereken bir şey var mı?
JK: Gitar pratiği yapmak. Yakın zamanda öğrenmeye başladım bu yüzden çabucak tam olarak öğrenmek istiyorum.

SORU:  Zayıf noktan nedir?
JK: Ben konuşurken sesim yavaş yavaş ve bilinçsizce sessizleşiyor. Busanlıyım bu yüzden bazı zamanlarda lehçeli konuşuyorum— bu beni endişelendiriyor. 

SORU: Eğer bir kız olsaydın erkek arkadaş olarak hangi üyeyi seçerdin?
JK: Tabi ki de kendimi seçerdim! Üyelerle yaşadığımdan, yurtta ne olduklarını çok iyi biliyorum (güler). İlginç, ciddi ve kız arkadaşının hobileriyle ilgilenecek biriyim!


Türkçe Çeviri: Dusty
Düzenleme: Zimbiyan 
Eng cr: yoongamin.tumblr.com
Scanned by: jellystore


Yorumlar