Duyuru

Hoş Geldin ARMY

Bildirim
Ekip alımları devam etmektedir.

- [ŞUBAT/2014] HARU HANA Vol. 22 BANGTAN Röportajı - Twitter Soru&Cevap Etkinliği

Tüm Bölümler





[Rap Monster: Sır yok]

S: Neden Rap Monster lider? Rap Mon’u gerçekten seviyorum.

Rap Monster: Ben Bangtan Boys’un ilk üyesiyim. Eğitim aşamasında birçok üye değişimi oldu. Son halimiz çıkış yapmadan önce belirlendi. Bunların dışında biz bir hip hop grubuyuz ve grup, rapçi olan benim etrafımda kuruldu. Bu yüzden doğal olarak lider oldum.

[V: Ben 4D değilim]

S: V’nin gece vakti sokakta aniden kendi kendine dans ettiği bir video var. Neden tek başına dans ediyordun? (Bahsedilen BANGTAN BOMB'u izlemek için tıklayın)

V: Japonya’ya ilk gelişimizde, bir röportajı bitirmiştik ve hala zamanımız vardı. Henüz aç değildim ve röportaj da biraz gürültülü geçmişti. Dışarıdaki hava güzeldi; bu yüzden dışarı çıktım. Çevrede yayalar da vardı… Eğer isterlerse beni izleyebilirlerdi. Zaman öldürmek için çevrede zıplayıp durdum.

[Jimin: Gözlerimi seviyorum]

S: Jimin her zaman kolsuz tişörtlerle geziyor. En çok kolların konusunda mı kendine güveniyorsun yoksa karın kaslarına daha mı çok güvenirsin?

Jimin: Kolsuz tişört giymem kollarıma güvenmemden değil... Ama kışın bile kolsuz tişörtler giymem gerekeceğini hiç düşünmemiştim. (Güler) Vücudumda en beğendiğim yer gözlerim. Böyle biraz şiş görünen gözleri seviyorum.
(V: Karın kaslarına güveniyor olsan bile onları belli eden tişörtler giymen fazla oluyor.)

[J-Hope: Aslında çok dikkatliyim]

S: Kişisel tanıtım sırasında J-Hope her zaman “Umut, umut!” diyor. Şu an en çok umduğun/istediğin şey ne?

J-Hope: İlk olarak Bangtan için... Bangtan'ın büyük bir başarı elde etmesi; daha sonraysa kendim için, en iyi sanatçı olmak için gelişmeye devam etmem. Ayrıca Japonca öğrenmek için çok çalışmak. Japonya’da herkese kendimi tanıtabilmeliyim. Umut dolu! (Güler)

[Jin: Pijamalar gereklidir]

S: Jin nasıl bir şarkıcı olmak istiyor?

Jin: Daley adındaki İngiliz şarkıcıyı seviyorum. Yumuşak söyleme yöntemi ve tatlı sesi insanı sakinleştiriyor. Böyle bir şarkıcı olabilirsem bu mükemmel olur.

[Suga: Baba gibi bir kişilik]

S: Suga oppa daha önce Jungkook’un iç çamaşırlarını çalmaya devam edeceğini söylemiştin. Bu konuda başarılı olabildin mi? (SUGA bunu, Rookie King: BANGTAN Channel programının 4. bölümdeki "Bangtan Kalbini Aç" kısmında söylemiştir. İzlemek için tıklayın)

Suga: Jungkook bu olaydan sonra daha dikkatli oldu sanırım; bu yüzden başarılı olamadım. Ayrıca, Jungkook’un iç çamaşırlarını her gün çalmıyorum. (Güler) Sadece giyecek başka kalmadığında ödünç alıyorum. Birkaç çift satın aldım o yüzden şu an Jungkook'unkileri almama gerek yok.

[Jungkook: Erkeksi Busan çocuğu!]

S: Neden Jungkook her zaman sağ kulağını deliyor?

Jungkook: Nedeni yok. İki kulağımda da delik var ama; prova yaparken sol kulağımı incitmiştim bu yüzden onu deldirmiyordum. Ama bu sefer prova yaparken sağ kulağımı da incittim. Bu yüzden artık ikisini de deldirmiyorum. (Güler)
(Jin: Ben de sadece sol kulağıma takıyorum; çünkü küçükken izlediğim filmlerde oynayan sevdiğim oyuncuların hepsi tek tarafa takıyordu. Küçükken hep tek tarafa küpe takacağımı düşünüyordum.)

[MÜZİK & AKTİVİTELER]



S: Lütfen sevdiğiniz bayan artistin kim olduğunu söyleyin!!

Rap Monster: Younha. Japonya’da da aktif olduğunu duydum. Onun çok büyük hayranıyım. Son zamanlarda Kore’de bir radyoda DJ ve gerçekten gelecekte programa katılmak istiyorum.
J-Hope: Geçenlerde Lim Junghee subnaenim’in performansını gördüm. Büyük bir sunbae olmasına rağmen gelecekte onunla çalışmak isterim.

S: Hangi şarkınızı seviyorsunuz?
Rap Monster: Seçmek çok zor… Ah 2 Cool 4 Skool’daki Hidden Track “Road/Path”. Nedeni, onu dinledikçe kendimi iyi hissetmem.
J-Hope: Satoori (şive) olduğu için “Satoori Rap”i seviyorum. Bu şarkı 5 farklı yerde yaşayan üyelerle Bangtan Boys’un rengini güzelce gösteriyor.
Jin: En çok “I Like It”i seviyorum.
Suga: Ben de “I Like It”i seviyorum. Hiçbir dönüş ya da değiştirme olmadan kolayca yazdığım için çok memnunum. Bunun yanında, fanlar da bu şarkıyı çok seviyor.
V: "Rise of BANGTAN". Yüksek tempolu şarkıları severim; bu yüzden bu şarkı bana uyuyor.
Jungkook: Ben “We On”u seviyorum. (Söylemeye başlar)

S: Stajyerlik dönemindeyken birçok sıkıntılı zaman olmuş olmalı. Bu dönemden nasıl kurtuldunuz?

Rap Monster: Eğer gerçekten modumu değiştirmek istersem şarkı yaparım, güzel yemekler yerim… Açıkçası birçok yol var. Kendimi kötü hissettiğimde genelde kendi başıma dışarı çıkarım. Han Nehrine ya da çok insanın olmadığı yerlere giderim. Müzik dinlerken çevrede dolaşırım. Fakat artık tanınmaya başladığım için dışarı fazla çıkamıyorum. Birisi beni tanıdığında yanlış bir şey yaparsam… Sadece şaka yapıyorum. (Güler)
J-Hope: Memleketim başka bir yerde; bu yüzden zorlandığımda uzaktaki ailemi düşünürüm. Beni uzaktan destekliyorlar. Onları görmeyi istedikçe cesaretimi geliştirip ilerlemeye çalışıyorum.

S: Çıkışınızdan beri yarım yıl geçti bile. Geçen yarım yılda hayatınızda neler değişmedi?

Rap Monster: Her şey değişti. Bence önceden herkes sıradan bir görünüşe sahipti; şimdi çok yakışıklı oldu. Her zaman sportif kıyafetler giyerdim ve kötü bir öğrenciymişim gibi hissederdim. (Güler) Değişmeyen şeyse yurt. Öncekiyle tamamen aynı. Her zaman önce kimin duş alacağı, kimin başkasının bir eşyasını ödünç aldığı ya da yurdun çok kirli olduğu gibi şeyler hakkında kavga ediyoruz.
J-Hope: Stajyerken nasılsak, hâlâ öyleyiz. (Güler) Değişmeyen diğer şeyse hepimizin kibar olduğu. Herkes birbirine karşı anlayışlı hehehe.
V:Ben zayıfladım. Değişmeyen şeyse gözlerim ve kişiliğim.
Jimin: V böyle bir cevap vererek kesinlikle 4D olduğunu gösterdi. Değişen çok şey olmasına rağmen, asıl niyetimiz olan hep daha iyi olma isteğimizi unutmadık.
Jungkook: Evet, başlangıçtaki amaçlarımızı unutmadık.

S: Hayranlardan aldığınız en şaşırtıcı hediye neydi? (*^^*)

Jungkook: Keşke bir masaj aletim olsaydı demiştim ve gerçekten bir hayran bana masaj aleti hediye etti.
Jin: Evdeki köpeğim için kulübe aldım. Çok çok şaşırtıcıydı.
J-Hope: Süper süper süper uzun bir mektup aldım. Duygulandım çünkü muhtemelen benden çok hoşlanan biriydi. Stajyerlik dönemindeydi.
Jimin: Küçük kelimelerle dolu büyük bir kart aldım. Japon hayranlardan çok anlamlı hediyeler aldım ve Korece yazılmışlardı, birkaç hata vardı, çok sevimliydi. Herkese teşekkür ederim.

[ÜYELER]

S: Sadece üyelerin bildiği bir sır var mı?

Rap Monster: Hmm… Bence hepsi çoktan açığa çıktı. Popomuzda doğum lekesi olup olmadığı gibi mi? Bunu biliyorum… yok. (Güler) Çünkü birlikte duşa giriyoruz.
J-Hope: Birlikte duş almamız artık bizim için normal. (Güler) Yurdumuzda sadece bir tane banyo var; bu yüzden iki kişi birlikte duş alıyoruz. Bazen üç kişi bile aynı anda duş alıyoruz. Gerçekten hiç sır yok.

S: Eğer kız olsaydınız, hangi Bangtan üyesi ile çıkmak isterdiniz?

Jin & Jungkook: Kendimle.
Suga: Kız olsaydım, ben de kendimi seçerdim. (Güler) Eğlenceli değilim ve çok konuşmam, bir şeyler yaparken sakinimdir… Baba gibi bir kişiliğim var.
Jimin: Ben Jungkook’u seçerdim. Çok kolay utanıyor; bu yüzden çok tatlı. Ayrıca farkında olmadığı erkeksi bir yanı da var.
V: Ben J-Hope hyungu seçerdim. Çok farklı biri olmasa da, gülüşü sayesinde iyi hissedersiniz.
Rap Monster: Ben J-Hope’u ya da Jimin’i seçerdim. Ben öyle kötü erkek kötü kız olaylarını sevmiyorum. Bence sevgiyi direkt ifade etmek en iyisi. Eğer kız olsaydım, bana tüm kalbiyle yaklaşan birini isterdim. Bu yüzden benim tercihim bu iki üye olurdu.
J-Hope: Seni seviyorum Rap Mon. Ben de Rap Mon’u seçerdim! O çok erkeksi. Ayrıca kız olsaydım, onun sesiyle büyülenirdim. Muhtemelen benim için harika bir şarkı yazardı.

S: Arkadaşlık ilişkileriniz çok iyi gibi görünüyor. Kavga eder misiniz? Eğer ederseniz nedeni ne olur?

Rap Monster: Kimin başkasının aldığı yemeği yediği gibi şeyler. (Güler)
Jin: Bu gerçek kavga seviyesinde değil.
Rap Monster: Kim başkasının aldığı kıyafeti giydi?… Bunun gibi küçük şeyler. Kıyafetleri ödünç alma sorunu sık sık oluyor. Eğer biri gerçekten o kıyafeti giymek istediğini söylerse ona izin veriyoruz. Ah, ama hayranlardan aldığımız hediyeleri, onlar direkt üyelere ait olduğu için, kimseye ödünç vermiyoruz.
Jungkook: Henüz çok fazla sosyal deneyimim yok bu yüzden şakalaşmak istediğimde söylememem gereken şeyler söyleyebiliyorum. Daha sonra hyunglar bana öğüt veriyorlar.

S: V, 4D olmasıyla biliniyor. Onu gerçekten 4D yapan hikayeyi anlatın bize!

V: 4D olduğumu düşünmüyorum.  
Jimin: Kendisi bilmiyor olsa bile o gerçekten 4D. Onu kenardan izliyorum ve “O neden böyle?” diye düşünüyorum.
V: Bu açıkça hak verilebilir bir şey! Bakın, dans etmek istiyorsanız, o zaman dışarıda dans edebilirsiniz. Neden insanlar dans etmek için kulüplere gitmek zorunda olsun ki? Şarkı söylemek de (aynı şekilde)… Şarkı söylemek isterseniz, her yerde söyleyebilirsiniz, yurtta ya da pratik odasında.
Jimin: (Yaptıkların) Sadece bu kadar olsaydı sana 4D demezdim. Seni uzaklardaki bir şeye dalmışken görüyorum ve daha sonra aniden “Wahhh~” diye bağırıyorsun!
V: Çünkü havaya dilek diliyorum. Bir dizide böyle bir sahne vardı. Sadece taklit etmek istedim.

S: Bu soru bütün üyelere... Eğer bir günlüğüne başka bir üye olabilseydiniz, hangi üye olmak isterdiniz?

Jimin: Hmm… Hala kendi bedenimde yaşamak isterdim. (Güler) Eğer seçmek zorundaysam, o zaman J-Hope hyung. Bazen hyungun yüzünde ciddi bir ifade oluyor. Ne düşündüğünü bilmek istiyorum. Rap Monster hyung olmak da isterdim. (Çünkü o uzun) Oralarda havanın nasıl olduğunu bilmek istiyorum. (Güler)
V: Buralarda hava aşağıya kıyasla oldukça iyi (Güler). Ben Jimin olmak isterdim. No More Dream performansında herkese karın kaslarımı görtermek isterdim.
Jungkook: Ben zeki olmak istediğim için Rap Mon hyung olmak isterdim.
Jin: Ben Jungkook olmak isterim. Eğer bir günüm olsaydı, her şeyde iyi olan Jungkook olmak isterdim.
J-Hope: Ben de Jungkook olmak isterim. Jungkook’un gerçekten ne düşündüğü merak ediyorum. O, sıradan olmayan şeyler yapan bir çocuk. (*Başka biri şu şekilde çevirmiş; Ona bunu yapmaya iten şeyin ne olduğunu bilmek istiyorum. O, he şeyi farklı yapıyor.) Ayrıca maknae olmanın nasıl hissettirdiğini bilmek isterdim.

S: Issız bir adaya gitseydin, hangi üyeyi yanında götürürdünüz? Lütfen nedenini belirtin.

Jin: Jungkook’u götürürdüm. İlk olarak güçlü ve genelde benim gerekli eşyalarımı taşır, bu yüzden mükemmel bir yardımcı olur.
Jungkook: Ben de Jin hyungu seçerdim. Hyung iyi bir aşçı ve getirdiğim şeyleri kullanırdı.
Rap Monster: V’yi seçerdim çünkü çok gürültülü, bu yüzden yalnız olmazdım. J-Hope'u da götürebilirdim; çünkü o çok olumlu. Bana “Yaşamak için umut var!” dermiş gibi hissediyorum. (Güler)
J-Hope: Jimin’le birlikte bir şeyleri sorunsuzca yapabileceğimizi düşünüyorum.
Suga: Ben de Jimin’i seçerdim çünkü beni iyi dinliyor. (Güler) Ayrıca çok hayat dolu, bu yüzden ıssız adada bile güzelce yaşarmış gibi hissediyorum.
V: Ben de! Yemek bulmaya çalışırdı ve bana masaj yapardı… Jimin’i kullanabileceğim bir sürü şey varmış gibi hissediyorum.
Jimin: Kesinlikle ıssız adaya gitmeyeceğim, kesinlikle! (Güler)

S: Hangi üye uyku konusunda en kötüsü?

Jimin: Bence en kötüsü V. Ranzanın üstünde yatıyor ve düşecekmiş gibi duruyor. Ayrıca uykusunda konuşuyor.
J-Hope: Bu beni çok korkutuyor, çok korkutucu.
Jimin: O, rol yapmayı seven küçük bir çocuk. Rüyaları da mini dizi gibi. Rüyasında “Ohh, wahh~ Olamaz!” gibi şeyler söyler.
J-Hope: Ben kollarımı havaya kaldırarak uyurum, Jungkook bacaklarını çapraz yaparak uyur ve Rap Monster da kendine özgün bir uyku şekline sahip.
Rap Monster: Evet, ve üyelerin uyku konusunda en kötü olarak beni seçeceğini düşünmüştüm. Ben de daha önce ranzanın üst katından neredeyse düşüyordum ve horlarım da.

[YAŞAM ŞEKLİ]

S: “Öyle görünmememe rağmen, aslında ben bir _______ erkeğim!!” Lütfen boşluğu doldurun.

Jungkook: Maknae olduğum için genellikle sevimli görünüyorum ama aslında ben bir Busan erkeğiyim. Bu yüzden havalı bir yönüm de var. (Güler)
Jimin: Ben de. İyi yetiştirilmişim gibi görünüyorum (başka biri "şirin örünüyorum" şeklinde çevirmiş) ama aslında çok erkeksiyim.
Jin: Grupta en büyük olmama rağmen evde maknae (en küçük) kişiyim. Yani öyle görünmüyorum ama maknaeyim. Benden büyük bir ağabeyim var.
Suga: Ben göründüğüm gibi değilim. Aslında çok sakin biriyim. Genellikle çok konuşmayı sevmem ve yavaş hareket ederim…
Rap Monster: Ben.. öyle görünmüyorum ama gerçekten detaylara önem veren biriyim. Yıkım kralıyım; ama konu müzik ve hobilerime geldiğinde çok detaycı ve seçiciyimdir. Eğer temizlik yaparsam, her köşeyi, tek bir yeri atlamadan temizlerim, sonuçta büyük bir temizlik yapmış olurum. Sanırım bunun sebebi kan grubumun A olması. (A/N: Kore'de karakterleri kan gruplarının belirlediğine inanılır. Bizdeki burçlar gibi..)
J-Hope: Ben de öyle görünmüyorum; ama detaycı biriyimdir! Hareket etmeden önce iki kere düşünen biriyimdir.
V: Ben… Genellikle 4D olarak anılmama rağmen, gerçekten sağlıklı bir erkeğim.
Jimin: Bu ne demek? Normal mi demek istedin?
V: Evet, öyle demek istedim!

S: Herkes Jimin’in karın kaslarını gördüğünde çığlık atıyor. Karın kası yapmak için her gün egzersiz mi yapıyorsun? Ben kilo vermek istiyorum, bana önerebileceğin her hangi bir egzersiz var mı?

Jimin: Önceden her gün mekik çekmek zorundaydım; ama bu aralar uyumak önceliğim. Son zamanlarda çok yoğundum bu yüzden spor salonuna gitmek için zamanım olmadı. Eğer zamanım olursa egzersizlerimin bir kısmını yurtta yapıyorum. Benim kilo vermek için egzersiz tavsiyemse, danslarımız (Güler). Eğer danslarımızı yaparsanız kesinlikle zayıflarsınız.
V: Özellikle “We Are Bulletproof 2”. Gerçekten etkili. Bazen onun pratiğini yaptıktan sonra acıkıyorum.

S: Merhaba Bangtan Boys (^_^) Hepinizin çok renkli kişiliği var. Moda ve yemek konusunda hiç özel bir tercihiniz var mı?

Jin: Hafif yemek yemeği seviyorum. Pahalı değil; ağız tadıma uygun yemekleri yemeği seviyorum; ama dünyadaki tüm yemekler ağız tadıma uygunmuş gibi görünüyor.
Jungkook: Ben tuzlu ve baharatlı yiyecekleri seviyorum. Kıyafet konusunda da kırmızı ve siyahı seviyorum. Dolabımda sadece bu iki renkte kıyafetlerim var.
Jin: Eğer dolabını açarsanız, bir taraf sadece siyah ve diğer taraf sadece kırmızı gibi. Gerçekten bu ikisinden başka renk yok. (Güler)
Jungkook: Ben de neden kırmızıyı bu kadar çok sevdiğimi bilmiyorum; ama farklı renkleri de denemek istiyorum. Belki de değişimtirmemin zamanı gelmiştir.

S: Uyurken giydiğiniz kıyafetlerden bahseder misiniz?

Jin: Nerede olursam olayım pijamalarımı giymek zorundayım. Yaz ve kış için pijama takımlarımı hazırlarım.
Jungkook: Uyumak için bol kıyafetler seçerim. Genellikle kısa kollu tişört ve şortla yatarım. Sıcaksa çıkarırım, soğuksa üzerime uzun kollu ve kapüşonlu giyerim.
Suga: Çıplak uyumayı seviyorum; ama yurtta çıplak uyuyamayacağım içi tişört ve iç çamaşırımla yatıyorum.
Rap Monster: Ben de tişört ve iç çamaşırıyla uyuyorum. Böyle daha rahat. Aslında üstümdekini çıkarmak istiyorum ama midem çok iyi değil bu yüzden kolaylıkla hasta olabiliyorum. Kışın da sadece tişört giyiyorum. Ev genellikle sıcak ve yorgan da kalın. Yorganın tenime dokunması hissini seviyorum.
J-Hope: Ben her gün farklıyım. Eğer çok yorgunsam sadece iç çamaşırımla uyurum. Genelde tişört ve kapriyle yatarım.
Jimin: Atlet kilot. En rahat kombinasyon.
V: Her gün uyuyacağım zaman iyice düşünürüm. Dün pantolon ve beyaz bir tişörttü. Eğer gerçekten yorgunsam ve düşünmek için enerjim yoksa o zaman hepsini çıkarıp öyle uyurum. Ayrıca ranzanın üst kısmında uyuyorum ve bazen inip çıkmak işkence oluyor. Genellikle Jimin’in yatağında uyuyorum ama Jimin…
Jimin: Duş aldıktan sonra V’nin benim yatağımda uyuduğunu görüyorum ve “Def ol!” diyorum. V de kalkıp Jungkook’un yatağına gidiyor. Eğer daha sonra Jungkook gelirse…
V: Jungkook beni uyandırıyor ve “Hyung, benim uyumam için hiç yer yok, kalk!” diyor. Ama ben Jungkook uyuyana kadar bekliyorum ve tekrar onun yatağına gidip yanında uyuyorum. Kızıyor ve “Ah~ hyung! Hemen kalk ve uyu!” diyor. Sadece “Tamam, tamam, anladım, anladım” diyorum ve kalkıp kendi yatağıma gidiyorum.
Jimin: Her zaman böyle oluyor…


[JAPONCA/JAPONYA]

S: Hatırladığınız ya da sevdiğiniz Japonca bir kelime söyler misiniz?

JK: "Görüşmeyeli uzun zaman oldu" cümlesini hatırlıyorum. Japonca sevdiğim bir söz ise "Bunu sevdim/I Like it~"
J: İyi bir ev, iyi bir araba! Bunlar mı getirecek mutluluk sana~? (N.O'nun sözleri)
JH: Ben, Japonca "Jimin-san (ジミンさん)" kelimesini seviyorum. Japonca hatırladığım kelime ise "Hemen şimdi! (今でしょう!)" Ayrıca internetten süslü kelimeler de araştırıyoruz. Japonca öğretmenimiz de öğretiyor.
JMN: Biraz eski usul olsa da "Ramen, Tsukemen, ben ikemen~!"  (Gülüyor) Ayrıca "Jejeje" (*İkemen Japonca yakışıklı anlamına geliyor. Jimin bu tekerlemeyi daha önce Haru Hana fotoğraf çekiminde de söylemişti. Türkçe altyazılı izlemek için tıklayın)
V: "Misafirperverliğiniz için teşekkür ederim (お・も・て・な・し)" Ayrıca karşılığını iki katı ödeyeceğim! Ayrıca Jungkook'la kısa doğaçlama skeçler oynarken de Japonca konuşuyorum. "Sen... kimsin...?" "Ben Jungkook" böyle şeyler.

S: Japonya'dan satın aldığınız özel şeyler neler?

V: Kore'de olmayan bir markadan şapka almak istiyorum. Ayakkabı ve ceket de almak istedim; ama çok pahalıydı. Her neyse.. şapkayı görünce "Ding! Bu benim (sevdiğim) marka!" dedim ve kıyafet ve pantolonumla uyacağını düşündüm.
JH: Ben de kıyafet almak istedim; ama yeterli vaktimiz yoktu.. Aileme birkaç hediye aldım, "Tokyo BANANA"dan tatlı ve diğer marketlerden cips aldım. Ayrıca ablama parfüm aldım.
J: Hepimiz Tokyo BANANA'dan bir şeyler aldık mı? Dergi için gösterilen ürünü çizme yarışını kazanınca aldığım ürünü yedikten sonra hepimiz çok şey aldık.
JK: Çikolata aromalı olanın da çok güzel olduğunu duydum ve kahverengi kaplı olanı aldım; ama çikolata aromalı değilmiş... Bir dahaki sefere kesinlikle çikolata aromalı olanı alacağım!
V: Ben hediye olarak pirinç keki hediyeli birkaç tatlı aldım; ama Kore'ye gelmeden, uçakta, hepsini yedim.

Türkçe Çeviri: syupcube@BTSTurkey
Eng. Trans: yoogamin & btsdiary

Yorumlar