Duyuru

Hoş Geldin ARMY

Bildirim
Ekip alımları devam etmektedir.

- [17.12.2014] Rangking Box BTS Röportajı

Tüm Bölümler


Yetenekli bir grup, Bangtan Boys, sonunda faaliyete geçti! Bu; büyük bir hayale doğru ilk adım!

Geçen yıl bir erkek hip hop grubu olan Bangtan; Haziran’da (2014) yaptığı Japonya çıkışı ile dikkatlari üzerine çekti. Bütün müziklerinin yapımı, dans ve görsellerin yapımında üyeler bizzat yer aldı. İlk turları olan -BTS 2014 LIVE TRILOGY EPISODE II.THE RED BULLET-'u Kasım’da bitirdiler, güçlü nitelikleri ve etkili sesleriyle canlı performanslarını sergilediler. Onların acemi çaylaklar olduğunu düşünmedik; çünkü gerçek varlıklarını gösterdiler. Tur bittikten sonra, ilk albümleri [WAKE UP] 24 Aralık’ta yayınlanacak. Onların sahnede gizli bir hikaye gibi görülmeyen diğer taraflarına, ve albümün adıyla ilgili olan gelecekteki hayallerine yaklaşmayı denedik


Ranking Box: Öncelikle, ilk turunuz “2014 BTS LIVE TRILOGY EPISODE II: THE RED BULLET” nasıldı?

V: Japonya'daki ilk turumuz konusunda  heyecanlı ve endişeli olsam da; herkesten iyi tepkiler aldığımız için turun başarıyla bittiğini düşünüyorum.

Jungkook: Başta kaç kişinin gelip konserimizi görmek isteyeceği konusunda çok endişeliydim; ama koltukların dolduğunu ve hayranların keyif aldığını gördüğümde çok sevindim.

Rap Monster: İlk defa 5,000 insanın önünde solo konserimizi yapacaktık. Bu yüzden gergin ve endişeliydim; ama konserden sonra  iyi hissettim. Bizim için çok iyi bir tecrübeydi.

Jimin: Konser alanda eğlence artınca, hepimizden bundan keyif alabildik.

J-Hope: Hayranlardan enerji aldık. Kobe ve Tokyo’daki bu zamanlar; güzel bir anıya dönüştü.

Jin: Benim de aklımda en çok kalan hayranlardan aldığımız enerji-güç.

Suga: Başlangıçta, hayranlar konserimizdezevk alacak mı diye tedirgindim; ama konser devam ettikçe iyi hissettim. Şu andan itibaren, daha havalı yönlerimizi göstereceğiz ve elimizden gelenin en iyisini yapacağız!

Ranking Box: İlk büyük Japonca albümünüz Wake Up'ı  isimlendirirken ne çeşit duygular hissettiniz?

Rap Monster: Eğer harfi harfine çevrilirse, anlamı “uyanmak, ama içerdiği anlam tam olarak bu değil. Japonya’daki etkinliklerimiz resmen başladığı için, bu şarkıya koyduğumuz mesajın gücünü ifade etmenin iyi olacağını düşündük. Bu yüzden, adını “Wake Up” koymaya karar verdik. Aslında, listede  ‘’Step’’ adı da vardı.

Suga: Japonca “目覚める” (Wake Up) da listemizde vardı.

Rap Monster: "Başlangıç"ı ifade edecek kaç kelime vardır?

Suga: Üyeler tartıştı ve bu kelimelerden hangisinin en iyisi olduğuna karar verdik.

Ranking Box: Albüm, I Like It! Pt.2 At that place, The Stars ve Wake Up gibi bazı orijinal Japonca şarkılar da içeriyor.

Suga: Bu şarkıları yaparken, Japon bir DJ ile birlikte çalıştık; bu yüzden bu şarkı Shibuya Hip Hop tarzına sahip ve  bence bu Japon fanların hoşuna gidecek.


Rap Monster: Daha önce yaptığımız müziklerle kıyaslasam bile hiçbir uyumsuzluk yok . Bu kendi subjektifliğimiz ile yaptığımız bir müzik; ama müziğin yönlülüğü Japonca orjinal müzik ile aynı.

Jungkook: Melodi muhteşemdi, kayıt yaparken keyif aldım.

Jin: Bu üç şarkının arasında, umut dolu bir şarkı vardı;  ‘’The Stars’’. Bu şarkıyı seviyorum; çünkü bana geçmişi hatırlatıyor. Aslında, bu şarkıya söz yazdım. Melodi hakkında düşünürken J-Hope gibi neşeli bir karakterle yazmaya çalıştım; ama reddedildi. (gülüyor)

Rap Monster: "The Stars" KM-MARKIT ve benim tarafımdan bestelendi. Şarkı Japonca olmasına rağmen, yapımı Korece şarkıların yapımındafarklı değil. Ama, bu bir sürü Japonca şarkı dinlediğim anlamına gelmiyor, sanırım sadece Japon hissine benzer yazdım.

Ranking Box: Bu albümde hangi şarkıyı tavsiye ettiğinizi söyleyebilir misiniz?


Suga: WAKE UP. Başından beri Shibuya'n müzik tarzını seviyorum; çünkü bu benim hoşlandığım tarzda bir müzik türü. Bu yüzden bu şarkıyı şiddetle tavsiye ediyorum!

Jimin: Benim de WAKE UP. İyi modu sayesinde her nasılsa çok iyi hissettim ve kaydı iyi yaptım! Mutlu edebilen pek çok müzik var; ama bu her şarkı kaydı bitirdiğimde kendimden tatmin olacağım anlamına gelmiyor. Bu müziğin melodisi çok iyi, kaydı bitirdikten sonraki hissettiğim tatmin duygusu da harikaydı!

Jin: BOY IN LUV. Çünkü bu şarkı herkes tarafından sevildi ve Kore’de de popüler.

J-Hope: THE STARS. Bu şarkıdaki gibi parlak/neşeli duygulara sahip olan bir müzik yapmayı denemek istiyorum. Bence vermek istediğimiz mesaj (bu şarkı ile) doğrudaherkese ulaşıyor. Bu şarkıya yazdığım bir kelime var;  <投げるなサジは>  yani “諦めるな” anlamı “Pes etme!” , değil mi? Bu kelimeyi seviyorum ve bence bu şarkının olumlu bir kısmı.

Jungkook: Bence de THE STARS. Şarkı sözlerinin içeriği çok iyi ve özellikle melodiyle çok güzel birleştirilmiş tempoyu sevdim. 


Rap Monster: Danger (Jap. Ver.) Bence bu şarkı Kore’de popülerdi ve çok dikkat çekti; bu yüzden Japonya’da yayınladığımız için çok mutluyum. Ayrıca, klibi de çok iyi, izlemenizi istiyorum!

V: I Like It! Pt.2 At that place'i tavsiye ediyorum! Şarkılarımızın arasından ilk 10'a bu şarkı girdiği için, bu şarkıyı seviyorum. Bu şarkıyı söylerken Japon ARMYlerimizi düşünüyorum ve mutlu oluyorum.


Ranking Box: V’nin tavsiye ettiği şarkı, I Like It! Pt.2 At that place, bu önceki şarkı I Like It'in cevabı bir şarkı gibi, değil mi?

Suga: Bizim için, ilk kez bir şarkıya cevap şarkı yapmak bir meydan okumaydı. Bu şarkıyı yaparken (I Like It! Pt.2 At that place), I Like It'i yaptığımız zamanı hatırladık. Önceki şarkıdan daha iyi bir şarkı yapmalıydık; bu yüzden üzerimizde bir baskı vardı; ama sonuç bizi tatmin edebildi.




Ranking Box: Albüm adı "Wake Up" ile ilgili... Son zamanlarda uyanmakla/uyarılmakla ilgili neler söyleyebilirsiniz?

Rap Monster: Her zaman, daha önce beğenmiş olduğum şeyleri okuyorum. Şiir ve roman seviyorum; ama manga okumayı da seviyorum. Şarkı sözü yazarken de, şiirlerden referans alıyorum.


V: Bisiklet sürmek... Han Nehri boyunca bisiklet sürmeyi seviyorum; ama kışın süremiyorum.

Jin: Bu günlerde Kore dizileri izlemeyi seviyorum, Bad Guys gibi... Annem ve arkadaşım bana birkaç dizi tavsiye etti, art arda 4-5 dizi izledim. 

Ranking Box: Yine albümün adına ilişkin bir soru, hangi üye uyanmakta iyi ?

Rap Monster: Jin.

Jin: Jimin ve J-Hope da erken uyanıyor.

Ranking Box: Peki, hangi üye uyanmakta kötü?

V & Jungkook: Ben. (gülerler)

Jin: Ben, Jimin ve J-Hope’un dışındaki dört üye.

Jungkook: Bence sabah uyanamamak genetik. Alarm kurmama rağmen, benim dışımdaki tüm üyeler uyanıyor (güler)

Ranking Box: (güler) BTS’nin 2014’deki büyük haberlerini verebilir misiniz?

Rap Monster: Japonya’da çıkış ve tur yapabildik.

Suga: Bence her sanatçının ortak hedefi; solo konser verebilmektir. Bunu deneyimleyebildik. Gerçekten büyük bir adım attığımızı hissediyorum.

Jimin: Kore’nin yanı sıra başka ülkelerde de aktivitelerimiz arttırdığımız için çok mutluyum. Çünkü şarkı sözü yazmak için çok daha fazla deneyim elde edinmeliyiz.


Ranking Box: 2015’de ne tür etkinlikler yapmak istiyorsunuz ?

Rap Monster: İlk olarak, WAKE UP turunu başarıyla yapacağız, bence bu her şeyden daha önemli. Daha sonra sonraki hedefimize karar vereceğiz. Kore’de comebackimizle birinciliği elde ettikten sonra, Japonya’da yeniden bir etkinlik düzenlemek istiyoruz.

Jin: Alışverişe gitmek istiyorum!

V: Universal Studio Japan’a gitmek istiyorum! (*Japonya’da bir eğlence parkı)

J-Hope: Bir geziye çıkmak istiyorum! Kobe, son zamanlarda ziyaret ettiğimiz çok güzel bir şehir. Ama bebilmediğim yerleri gezmek ve oradaki lezzetli yemekleri denemek istiyorum. Elbette bir zaman sınırı olmadan (gülüyor). Bu benim hayalim!

Rap Monster: Bu benim de gerçekleştirmek istediğim bir hayal! (gülüyor)



Türkçe Çeviri: kawaii@BTSTurkey
Düzenleme: Golden_v@BTSTurkey
Eng. Trans: btsdiary

Yorumlar