Duyuru

Hoş Geldin ARMY

Bildirim
Ekip alımları devam etmektedir.

- [02.10.2014] TenAsia BTS Röportajı 1. Bölüm

Tüm Bölümler


Biz farkına bile varmadan çıkışlarının ardından bir buçuk yıl geçti bile... Gençlerin hayallerini, mutluluklarını ve sevgi hikayelerini anlatarak ve duygularıyla oynamamanız için uyarı göndererek... Geçen yılın Haziran ayında hiphop tarzlarıyla müzik endüstrisinde Bangtan Boys (Kurşun Geçirmez Çocuklar) olarak çıkış yaptılar. Onlar, kendilerini diğer idollerden ayıran eşsiz tarzlarını; yeri değiştirilemez ve değiştirilmeyecek bir idol grubu olmak için kullanıyorlar. Geçtiğimiz Ağustos'ta 20li yaşlardaki gençlerin düşüncelerinden ve karşılaştıkları zorluklardan bahsettikleri ilk tam albümleri "Dark & Wild"ı yayınladılar. Bu albüm, bizlere Bangtan'ın gençlikten çıkıp artık adam olduklarını gösteriyor. Rap ve vokal becerileri beklentilerimizi bir kere daha yükseltti ve bir kere daha üstün müzikal yeteneklerini bizlere kanıtladılar. İnsanlar artık Rap Monster, Suga, Jin, J-Hope, Jimin, V ve Jungkook'tan oluşan yedi kişilik Bangtan grubuyla daha çok ilgilenmeye başladı. Bakalım isimlerindeki "Sonyeon" kelimesinin ardında kaç tane filizlenmiş tohum var. (Burada röportajı yapan kişi kendi dilinde kelime oyunu yapmış olsa gerek)



10 Asia: Duyduğuma göre "Danger" şarkınızın koreografisini planlamak için günde 16 saatin üstünde çalışmanız gerekmiş. Buna nasıl dayanabilirsin ki?

JIMIN: Tabii o kadar saat çalışmaya dayanmak biraz zor oluyor. Hahaha, ama elimizden geldiğince daha uzun süre pratik yapmaya çalışıyoruz.
JIN: Deniz aşırı ülkelerde programımız olunca oradaki prova odalarını kullanıyoruz. Kore'deyken de yine çalışmalarımızı aksatmıyoruz.

10 Asia: Peki uykunuzu nasıl alıyorsunuz?

JIN: Programımızdan önce yeteri kadar uyuyoruz. Ama bu sıralar programımız çok dolu; yani uyumaya pek zamanımız olmuyor. 21 yaşına geldiğinizde günde en az altı saat uyumadığınız takdirde, ertesi gün pek bir şey yapamayacağınızı düşünürdüm eskiden; ama şimdi fikrim değişti. 2-3 gün uykusuz kalsam da sorun olmuyor şimdi hahaha.
SUGA: Ah... Şimdilerde uyku azalınca yorgunluk hissinin de azaldığına kanaat getirdim.


10 Asia: Geri dönüşünüzün ardından ne gibi planlarınız var?

SUGA: Dinlemek için biraz ara vereceğiz. Birkaç program kaydımız var; ama beste yapmaya devam edeceğiz. Diğer üyeler de şarkı söyleme pratiklerine devam etmeliler. Geri dönüşümüze hazırlanırkenden daha boş olacağız. 
Rap Monster: Pratik yapmak zor olduğu için erken geri dönüş yapmak istiyoruz. Böylece devamı için elimizden geleni yaparız ve yayınlara daha erken çıkarız. "Ah, sonunda albüm kaydını bitirdik. Hadi eve dönelim!" Hahaha, ben böyle düşünürüm. Provadayken eve gitmeyi asla düşünmem. Eğer o günkü hedefimi tamamlayamazsam, tamamlayana kadar eve dönmem.
J-HOPE: (Jin ve Rap Monster'a bakar) En çok ikisi zorlanıyor.
Rap Monster: Jin ve ben, her şeyimizi koysak da %10'luk bir sonuç bile göremiyoruz. Ama diğer üyeler %10 çaba harcasalar bile yüzde yüz başarı sağlıyorlar. Biz ikimizin de yüzde onluk başarı için yüzde yüzlük çaba sarf etmesi lazım. Of, çılgınca!

10 Asia: Ve bu çabalarınız sayesinde bizler mükemmel sahne performansı izleme şansını yakalıyoruz.

BTS: Teşekkür ederiz.

10 Asia: Bu sefer dansta çok fazla adım var. Alt vücudunuz durmuyor bile. Bir de canlı söylüyorsunuz, aşırı zor olmalı!

V: Yakında öleceğiz. (güler) Şirkete katılmadan önce Daegu'da dans dersleri almıştım. Dans öğretmenim bana telefon etti, telefonla konuşup aynı zamanda dansı takip edebiliyordum. Dört saat çalışmıştık; ama Rap Mon abi hâlâ kendi kısmını beceremiyordu.
Rap Monster: Yüzde yirmilik bir kısmı bile yapamıyordum.
JIN: Şimdiye kadarki en zor dans bu. İlk provada duyduğum tek şey yüksek sesle nefes alıp vermemizdi.

10 Asia: BTS'in dans hocası Son Song Deuk, Danger ile ilgili bir röportajda, J-Hope olmasa bu dansa çalışmanın çok zor olacağını ve hatta J-Hope'un; dansı, görev olarak benimsediğini söyledi.

J-HOPE: Gerçekten mi? Vay~
JIMIN: Evet, evet. Katılıyorum.
J-HOPE: Dürüst olmak gerekirse, üyelerimiz dans konusunda mükemmel değiller. Dans hocamız da bunu daha önce söylemişti; "Bir grupta bu kadar çok dans edemeyen üye göremezsiniz." Bu eleştiriyi duyduktan sonra, "Madem ben bu seviyeye gelmişim diğerlerine bu dansta liderlik edersem bir yardımım dokunur" diye düşündüm. Bu konuya bayağı kafa yordum. 
Stajyerlik zamanımızda provalara liderlik ederdim. Diğer üyelerin dans etmeye olan ilgileri ve tutkuları çokça değişti. Çoğu kez, ben bile ilgimi ve tutkumu kaybedersem diğer üyeler ne düşünür diye düşündüm. Bu yüzden koreografi ne olursa olsun bunu ilk ezberleyen ve diğerlerine bu konuda yol gösterecek olan kişi ben olurum. Benim gruptaki rolüm bu. Zorluk çeksem bile diğerlerinin bilmesini istemem.
Rap Monster: Konumuz dans ise lider, benden çok J-Hope. Hocamız bir kere aramızda bu konuda yeteneğe sahip olan tek üyenin Hoseok olduğunu söyledi. Basit teknikleri bilmesinin yanında çok büyük bir yeteneği var. Kliplerde ya da canlı performanslarda "dansın karadelikleri" Jin abi ve benim, nasıl beceriksiz olduğumuzu göremiyor olabilirsiniz; ama tarafsız konuşuyorum, bence benim, Suga abi ve Jin abinin seviyesi idollerin dans beceri ortalamasından bile daha aşağıda.

10 Asia: Haha, bunu demen gerekmezdi.

SUGA: Beni dahil etme.
BTS: (Alkış) hahaha.
J-HOPE: (Suga'ya bakarak) Bence o ortalama kısma girer.
Rap Monster: Peki peki. Sadece ben ve Jin abi. (güler)
JIN: Hareketleri öğrenirken, ben pek anlamadığımda J-Hope yanıma gelip bana öğretir ben de onu takip ederim. Senin için zor olmalı J-Hope.
JIMIN: Grubumuzun büyükleri müzikle daha çok ilgililer. Müzik hakkında konuşup performanslara pek kafa yormazlar ve sonra performans unutulur gider. İşte bu noktada J-Hope abi devreye giriyor. Herkese dans etmemiz gerektiğini o hatırlatır.

10 Asia: "Danger", performanslarınızda öne çıkan bir şarkı diyebilir miyiz?

SUGA: Sahnedeyken insanların ilgisini çeken ilk şey sahnede ne sergilediğimiz. Bu şarkıyı sergilemek istedik ki insanlar diğer şarkıları da merak etsin. Albümümüzde başka birçok şarkı olmasına rağmen tanıtım yaparken sergilediğimiz şarkının ritmine daha çok önem veriyoruz. Bu defa bu şarkı; performans düşünülerek düzenlendi.
Rap Monster: Haberlerde "Boy In Luv" ile karşılaştırınca "Danger"ın sönük kaldığını okudum. Açıkçası bir bakıma bunu katılıyoruz. Çıkışımızdan beri "Biz böyle bir grubuz, bizi böyle kabul edin" imajı veriyoruz. Kendi müziğimizi sunmaya kararlıyız. Ve doğrusunun bu olduğunu düşünmeye devam edeceğiz... Yani herkes "Vay, bu grup aşmış" demese bile, yine de bizi anlayacak ve bizim "renklerimiz"i sevecek insanlar olacaktır. Bu seferki çıkış şarkımız da aynı böyle. İlk albümümüz insanların bizim tarzımızı ve gücümüzü hissetmesini sağlıyor. Niyetimiz çok açık - Yapmak istediğimizi yapıyoruz. Bunu hep demek istemişimdir haha.

10 Asia: "Yapmak istediğini yapmak" sözü size cidden uyuyor. Dark & Wild; Bangtan'ın kendi tarzıyla dolu bir albüm. Bütün şarkılar çok iyi. Suga'nın hazırladığı "Let Me Know" harika ses uyumları ile dolu.

SUGA: O şarkıda duyguları öne çıkardık. İlk kayıt günü hiçbir şey memnun edici geçmedi. Üyelerin ne yapmaları, hangi duyguları nasıl yansıtması gerektiği hakkında konuştuk. Sonunda başarılı bir şekilde kaydı bitirdik.
JIMIN: Suga abi ile çalışmak çok ilginç. Diğer yapımcılarlayken genelde gergin olurum. Ama Suga abi sadece heyecanlı bir kahkaha ile "Daha çok duygu katıp bir daha dene" ya da "tekrar yap" diyor.
SUGA: Diğer yapımcılar direkt sahneye çıkıp şarkı söylemiyor. Ama ben ikisini de yaptığım için detaylara daha çok önem veriyorum.
JIN: Suga her zaman bana "Bütün dertlerini at bir kenara! Kafandaki her şeyi salla gitsin" diyerek yol gösterir. Bu yüzden bir keresinde sesim gitti haha. Bir de komik olan, Suga bize nasıl yapmamız gerektiğini kendi gösteriyor. Benden rüzgarda ağlayıp şarkı söylüyor gibi söylememi istedi - "Girl let me know~"

10 Asia: Haha, Arirang TV'deki After School Club bölümündeki gibi mi? (ASC'nin Danger bölümünde Suga bu kısmı nasıl söylemeniz gerektiğini kendi sesiyle açıklıyor. İzlemek içiTIKLAYIN)

JIMIN: Evet haha.
SUGA: Üç oktavlık ses. (kendi kendine konuşuyor)
JIN: Onu duyduktan sonra "Ah, işte tam bu his!" dedim. (güler)
J-HOPE: Yoongi abinin kayıt kılavuzu hiç de basit değil haha.

10 Asia: Bir keresinde Suga'nın dahi bir sanatçı olduğu ve ve Bangtan'ın kendine ait bu tarzını bu sayede devam ettirebildiği okudum. Suga'yı gördükten sonra her nasılsa bunu anlayabiliyorum.

SUGA: Küçükken hayalim aynı anda hem yapımcı hem de şarkıcı olmaktı. İkisinde de başarılı olmak ise en büyük hayalimdi. İki işin de hem güçlü hem de zayıf yönleri var. Şu anda daha çok güçlü yönleri var gibi.. Tüm üyelerin yeteneklerini en doğru şekilde bilip, bu çekici yönlerine yoğunlaşabilirim.

10 Asia: Senin aksine Rap Monster tam bir performansçı.

Rap Monster: Aynen öyle ben tam bir performansçıyım. Eskiden titizlikle bir şarkı üretemesem de mükemmel bir şarkı üretmeliyim diye düşünüyordum. Müzik yapımcılığını (MIDI) öğrenmek için sadece bir ayım vardı. İlk başladığımda tam bir karın ağrısıydı (güler). Bütün sesleri göz önünde bulundurmanız ve hangi enstrümanların kullanılacağını seçmeniz lazım. Ah, mükemmel bir iş olsa da pek de bana uygudeğil. Hâlâ şarkı yapıyorum; ama benim yaptığım daha çok büyük resmi çizmek. Bir de detaylara önem vermeniz, karşılaştırma yapmanız ve soyut düşünmeniz gerekiyor. Kendimi gökyüzünde uçarken hayal etmem gerekiyor gibi bir şey.
JIMIN: Evet evet hahaha.
Rap Monster: Gökyüzünde dans etmek ve diğerlerine güzel pozlar vermek gibi. Bu hisleri açıklamak benim için zor. Diğer üyeler benim yüzümden çok zorluk çekti.
J-HOPE: Bu tam olarak nasıl bir his? (güler)
V: Ben de bu hissi seviyorum.
Rap Monster: Kayıt sırasında (çizdiğim büyük resmi) diğerlerine tasvir ederim. Her şeyi sıralar ve onlara açıklarım. Ben "nakaratı böyle söylemek gerek" dediğim anda "oo, demek böyle" der ve tam istendiği gibi söylerler. Tekrar tekrar "Evet evet, işte böyle!" derim haha.
SUGA: Dürüst olmak gerekirse elektronik aletleri ve makineleri sevdiğim için prodüksiyonluk işine yatkın olduğumu düşünüyorum. Bu konuda devam etmeyi düşüneceğim.
Rap Monster: Ben de tam tersi makine/elektrik işlerini sevmem. Böyle bir abiye sahip olmak ne hoş, haha.

10 Asia: Haha, evet. Herkes farklı enerjileri nasıl kullanıp bir araya getirdiğiniz hakkında konuşuyor. Şarkılara geri dönersek, her albümde bir BTS CYPHER var, değil mi? Bu da önceki gibi güçlü bir his veriyor.

JIMIN: CYPHERlar mükemmel, değil mi!?
V: Ama dinleyenlerin çoğu başlıkta 'Supreme Boi ile' dediği için "Bu seferkinde J-Hope yok mu?" diyor. (Supreme Boi: Eski BTS stajyeri ve BTS'in yapımcılarından biri. "Cypher Pt. 3: Killer"da şarkıya eşlik ediyor.)
J-HOPE: Birçok insan benim de söylediğimi fark etmedi haha.
SUGA: Bu defa J-Hope prova odasında bayağı uzun zaman geçirdi.
J-HOPE: Suga abi ve Rapmon'un kendilerine özgün kişilikleri ve canlı tarzları var. Ben rap yapmaya şirkete girdikten sonra başladım. Çok çalışmazsam başarısız olacağımı giderek daha iyi anlıyorum. Bazen de geride kalan tek kişi olamam diye düşünüyorum. Bu defa daha kaliteli bir albüm yapmak için çokça araştırma ve deneme yaptım. Farklı tarzda birçok müzik dinledim. Gerçekten bayağı bayağı çok çalıştım!

10 Asia: Bunu kesinlikle görebiliyoruz. En küçüğünüz de yeteneklerini geliştirdi. Hem rap hem de vokal yapan bir üye. Hangisini daha çok seviyorsun?

Jungkook: Ana vokal olduğum için tabii ki de vokal! Şarkıyı kusursuz bir şekilde söylemeden önce başka bir şey yapmayı düşünemem.

10 Asia: En küçüğünüz 18 yaşında, Jungkook ve en büyüğünüz de Jin, 23 yaşında. Bu albümde bu yaş aralığındaki erkekler hakkında. Sizi temsil ettiğiniz söyleyebilir miyiz?

SUGA: Şarkıları yazarken, bu yaş aralığına hitap eden şeylere değinmeye çalışıyorum. Ben 20li 30lu yaşlardaki hikayeleri anlatan müzikleri dinleyerek büyüdüm. Bu yüzden sadece 10lu yaşlardakileri değil; ayrıca 29li yaşlardaki gençleri de temsil eden sözler yazmak istiyorum. Albümdeki şarkı sözlerine bakarsak, ana karakter genelde benim yaş aradığımdaki kişilere daha uygun. "Blanket Kick" mesela. Bu şarkı bizim yaşlarımızdakiler için yazıldı.

10 Asia: Albüm dışında aklınızda başka bir şeyler var mı?

SUGA: Benim aklımda sadece müzik var. Dışarıda takılmayı pek sevmiyorum. Benim için yurt, prova odaları ve yayın istasyonları dışında gidilecek bir yer yok. Bu hayatı seviyorum.
Rap Monster: Bana Suga abi gibi yaşamamı söylediler. Sanırım depresyona girip ölürdüm ben haha. Ben yeni insanlarla tanışmak, bilgimi genişletmek ve farklı yerlerde bulunmayı isteyen biriyim. Böyle şeyler yapmak istesem bile son zamanlar pek fırsatım olmuyor, bu çok acı. Ama bu da geçmem gereken bir dönem olsa gerek. Mesela Danger tanıtımımız bitti ama hâlâ yapmamız gereken etkinlikler var. Bir de bu etkinlikler için çalışmamız gerekiyor. Diğer bir deyişle, dönüşümüzün öncesi ve sonrasındaki zamandan dışında hep aynı yoldayım; hazırlanmak, prova yapmak, yapmam gerekenleri yapmak. Bunun bir başı ya da sonu da yok gibi. Çoğu zaman bu yüzden stres yapıyorum.

Türkçe Çeviri: Sunshine@BTSTurkey
Eng. Trans: yoogamin

Yorumlar