Duyuru

Hoş Geldin ARMY

Bildirim
Ekip alımları devam etmektedir.

- [EYLÜL/2016] Maria Claire Suga Röportajı

Tüm Bölümler



S: BTS’in başarılı bir şekilde Asya turunu tamamladığını duydum, 2 yıldır denizaşırı ülkelere gidiyorsunuz, gerçekten meşgul olmalısınız.

C: Gerçekten keyif aldım çünkü gençken hayalini kurduğum hayatı yaşıyorum. Brezilya ve Kore arasında 12 saat zaman farkı var. Dünya’nın diğer bir ucundaki bir sahnede yer aldık. Bu harika bir şey ve müteşekkirim. Az uyku da sıkıntı değil.


S: Çok meşgul olmana rağmen, mixtape yayınlıyorsun.

C: Gidiş gelişlerde, uçaktayken şarkılar yazdım ve konser sonrasında da otelde çalışacağım. Bitti sayılır, röportajdan sonra gidip üzerinde uğraşacağım.


S: Ne tür şarkılar yazıyorsun?

C: Bu parçaların tarzını BTS’in şarkılarında duyamazsınız. Özellikle şarkı sözlerinin hissettirdikleri çok farklı. Gençlik hakkında düşündüklerimi dolambaçsız bir şekilde ifade ettim. Kendime karşı olan memnuniyetim de dürüstçe ifade ediliyor bu parçalarda. 10’lu yaşlarımın sonlarından 20’lerime kadar tecrübe ettiğim, gerçeklik, hedef, çelişki, hayal gibi konuları şarkılarıma katmayı seviyorum.


S: Genelde bir şeyler hakkında inceden inceye düşünüyormuşsun gibi duruyor.

C: Yaşamakta olduğum zaman bunu gerektiriyor. Yaşıt olduğum arkadaşlarımı ve ağabeyimin anılarını dinlediğimde, en çok endişe duydukları şeyin belirli bir hayale sahip olmamaları olduğunu anlıyorum. Çünkü sosyal yapılaşmaya göre yaşıyorlar. Yetişkin haline geldiklerinde ve gerçeklerle yüz yüze kaldıklarında, bu düşündüklerinden farklı oluyor. Devamlı olarak, iş sahibi olmayı veya sınav soruları hakkında düşünmeyi tercih ediyorlar.


S: Öyleyse, Min Yoongi 20’lerini nasıl geçiriyor?

C: İyi gidip gitmediğini görmem için biraz daha yaşamam lazım, ama garanti edebilirim ki hayatımı dolu dolu yaşamak için sıkı çalışıyorum.


S: Şarkı sözleri yazmaktan, müzik bestelemeye kadar, mixtape tamamiyle kendi kendine halledilir. Hırslı görünüyorsun ve eklemek istediğin birçok şey daha var, değil mi?

C: Her şeyi yaptıkça daha da hırslanıyorum. Ne olduğu fark etmez. Gönülsüz olmama müsaade etmiyorum, gerçekten de mixtape’in mükemmelliğine odaklanıyorum. Özellikle track list’i yaparken, üzerine çok kafa yordum. Akışı nasıl yapmam gerektiğini, daha açık bir şekilde bahsetmek istediğim hikayeleri nasıl oluşturacağımı düşündüm. Bir mixtape, gerçek bir albümmüşçesine titizlikle yapılan bir şey.


S: Albüm yapmak yerine mixtape yapmayı seçtin.

C: Cevabı basit. Maksat istediğim her şeyi denemek, mixtape yapmaya başlama nedenim bu. Kendimi apaçık bir şekilde ifade etmeye çabalarken, düşündüğüm ve kalbimle tasdik ettiğim bir şekilde müzik yapmak istedim. Sözler de ayrıca serbestçe yazılıyor.


S: Özgürce yaptığın bu müzik, BTS ile yaptığından çok farklı mı?

C: Evet. Mixtape’lerimi ‘Suga’ yerine ‘Agust D’ olarak yayınlama nedenim bu.


S: BTS adı altında anılmaya başlamadan önce, uzun zamandır müzik yapıyordun. Çıkışından önce de mixtape yayınlamayı tecrübe etmiştin değil mi?

C: O zamanlar yayınladığım şeyler, insanların duymasına izin vermeyeceğim türdendi (gülüşmeler). BTS adı altında promosyon yaptığım 3 yılda, düşüncelerim büyük ölçüde değişti. Aslına bakarsanız, bir idol olarak çıkış yapmaktan çok korkuyordum. “Aralıksız müzik yapan biriyim, idol olarak çıkış yaparsam, diğerleri bana farklı bakacak değil mi?” diye düşünüyordum. Ama hepsinin kuruntu olduğunu fark ettim. İşler nasıl yaptığınıza göre değişir, ciddi bir ıstıraptaymışım ve buna külfetli bir mana yüklemişim gibi duruyor. Sürekli katı, ciddi ve ağır başlı bir haldeydim (gülüşmeler). O zamanlar kendimi içine hapsettiğim sistem, şimdilerde bana bir engel gibi geliyor. Şimdi kafam rahat, müziğe karşı olan dik başlılığımdan da kurtuldum. Nasıl denir? Vizyonum öncekinden daha geniş gibi hissediyorum.


S: Büyümenin bir aşaması gibi.

C: Evet, öyle. Kendime güvenim daha da sağlamlaştı. BTS’teki herkes için bu böyle. Yedi üyenin düşündüğü fikirleri ortaya koyduğunuzda anlayacaksınız, performans konusunda daha özgüvenliyiz. Müzik, koreografi, performans ve sahne, hepsi önemli ama her birini uygun şekilde bir araya getirince makul bir sonuç elde etmek mümkün diye düşünüyorum. Sahnede elimizden gelenin en iyisini yapmalıyız. Performansımızı görmek için gelen fanlarımıza, umduklarından daha fazlasını göstermek istiyorum.


S: Senin performans hakkında hevesli olduğun kadar diğer üyelerde müzik hakkında hikayeler paylaşıyor gibi görünüyor.

C: Kişisel olarak çalışıyoruz, ne yaptığımızı organize ediyoruz ve birlikteyken üzerinde tartışıyoruz. Her zaman iş konuşsak stresli olurdu.


S: Genelde çalışırken nerden ilham alırsın?

C: Devamlı hatıralarımı not alırım. O an aklımda olan şeyleri, birden beni bulan duyguları, aklıma aniden gelen sözleri, hepsini yazarım. İfadesizce oturur, 2-3 yıl önce yazdığım şeyleri araştırır dururum, iyi fikirler de bu şekilde aklıma gelir. Ayrıca diğer müzisyenlerin şarkılarını da dinlerim.


S: Son zamanlarda, genelde ne dinliyorsun?

C: Lupe Fiasco’nun yazdığı şarkıları severim, son zamanlardan Amerikan rapçi Desiigner’ı seviyorum ve rapçi YG’nin şarkılarını çok dinlerim. XXX denen Koreli bir ikili var, şarkıları gerçekten iyi. Ah, vokalist Suran-ssi’nin demosunu ilk duyduğumda, delisi oldum, bu yüzden mixtape’ime eşlik etmesini istedim.


S: Birçok müzik dinliyorsun, düşüncelerin ve duyguların üzerine yoğunlaşmayı sevdiğin kadar, yalnız vakit geçirmek de senin için önemli olmalı.

C: Evet, doğru. Kesinlikle kendi başıma kalmak için zamana ihtiyacım oluyor. Stüdyoda tek başıma 10 saat oturmuşluğum var. Aslında 8 saatini amaçsızca dolanarak, neredeyse bir saatini de çalışarak geçiririm (gülüşmeler). Boş bir odada sakin bir şekilde düşüncelerimi organize edeceğim bir zamanımın olması da önemli. Bunlar için zamanım olmasa, kaçıp giderim ve kendimi büyük bir yükün altına girmişim gibi hissederim.


S: Yalnız başına otururken yazdığın favori satırın hangisi?

C: ‘Tomorrow’dan bir kısım "Çünkü şafak sökmeden önce güneş yükselir en karanlığa/ Gelecekte bile şuanki seni asla unutma" . Bu sözlerin hissiyatını seviyorum. Bu sözler huzur ve gelişip büyümek hakkında. İnsanların kolayca kendilerini onda bulabilecekleri türden bir müzik yapmak istiyorum.


S: Senle konuştuktan sonra düşündüm de, müzik her şeyinmiş gibi görünüyor.

C: İlgi duyduğum diğer şeyler hakkında da konuşabiliriz. Hmm, müzik enstrümanlarını biriktirmek hakkında veya yüzük, kolye, bileklik satın almak konusunda? Özel bir şey yok (gülüşmeler).


S: BTS’in sosyal medya hesaplarına baktığım kadarıyla, atmosferiniz genelde sevimli. Suga biraz daha sakin gibi duruyor.

C: Parlak bir kişiliğim var ama gürültüden hoşlanmam. Kakaotalk grubumuz tam anlamıyla karman çormandır. Gerçekten şamatacıyız. Birbirimizin acayip fotoğraflarını çekip atarız, izin almadan çirkin fotoğraflarımızı çekeriz ve paylaşırız. Dün, Yang Sehyeong’un videosu paylaşıldı ve herkes kahkahaya boğuldu. Grup ‘ㅋㅋㅋ’ ifadeleriyle doluydu. Kişisel olarak çalıştığımızdan yorgunduk, ve kendi programlarımız vardı ama buna güldük ve sohbet ederek birbirimizi destekledik.


S: BTS uzun süredir birlikte olan bir grup ve yapmak istediğin mixtape’i de yayınladın. 20’lerini, sıkıntılar çektiğin kadar, verimli de geçiriyorsun gibi görünüyor.

C: Başarmak istediğim şeyleri elde etmem için daha uzun bir yolum var. Daha iyisini yapmak istiyorum. Uzun bir süre daha müzik yapmaya devam edeceğim. Bu alana kendimi vereceğim. Tıpkı 20’lerimdeki gençliğim gibi, 30 ve 40’larımdayken de gayretle yaşayacağım.


Türkçe Çeviri: guanin
Düzenleme: Meri
Eng credit: kimmyyang
KAYNAK BELİRTİNİZ.

Yorumlar